onsdag 13. mai 2009

Hvorfor kan vi ikke brenne Koranen da?

—Høyreekstremistene NorgesPatriotene sier de nå vil brenne Koranen i beste sendetid på Frikanalen. Var det meningen, Trond Giske? spør db

Venstres Abid Raja mener det er i strid med menneskerettighetene å slippe til «usensurert grums» på TV?

He-he. Tvert imot sier Giske. Grunnprinsippet i ytringsfriheten er at ytringer ikke skal sensureres. Det er overraskende at en politiker som vil inn på Stortinget, ønsker at staten eller andre skal gripe inn og forhåndsgodkjenne partiers ytringer.

Takk for ytringsfriheten. Takk for at vi i Norge faktisk får lov til å ytre oss. Må si at dette er barnemat i forhold til hva de brenner av symboler og ting i utlandet. Alle husker Otto Jespersen flaggbrenning av det Amerikanke flagget. Da var det artig. Men når man plutselig finner på å brenne koranen, vår største trussel mot Norge, da blir det rabalder da....hottentott norge!! mer

13 kommentarer:

Anniken sa...

Hvordan kan du rettferdigjøre brenning av koranen. Er det rett å måte å svare på? Vil vi ikke da bare havne i en enda ondere sirkel med hat, hevn og sinne?

Anonym sa...

Å brenne Koranen er å si at vi ikke vil at Norge og Europa skal bli islamisert. Vi ønsker ikke å bli Koranens slaver og la oss stenes til døde av islamister. Derfor er det fint at Norgepatriotene tør stå fram, selv om de aller fleste muslimer da vil skrike DREP DEM.

Anonym sa...

Brenn Bibelen og de fordømte jlderullene samtidig og dere har min velsignelse!

Anonym sa...

Hvorfor ikke likegodt oppfordre alle til å kaste alle bøker som de ikke liker i en stor haug, legg til allt som kan oppfattes som støtende, rasistisk, ekkelt...m.m og antenn deretter hele rukla.

Skulle man føle for det vil det bli mulig for alle som ønsker å lutre sin sjel, å stupe inn i flammene.

Mange er overkvalifisert for dette tydeligvis nok, siden de vil brenne alt de ikke liker deriblandt sitt eget speilbilde.

Anonym sa...

Ytringsfrihet gjelder kun i forhold til at staten ikke kan hindre ytringer i det offentlige rom. Blogger kan derimot hindre deg i å ytre deg, og jeg håper at de vil gjøre det.

Admin sa...

nei, det er i Kina og slike land de gjør det. Kan ikke akkurat se at denne bloggen bryter noe regler eller normer?

Anonym sa...

Jeg har allerede skrevet i andre innlegg at du bør sette deg inn i temaet du skriver om. Nok en gang viser du en manglende kunnskap, og i dette tilfellet innen begrepet ytringsfrihet. Kanskje du slapp ut av skolen litt for tidlig?

Anonym sa...

Retningslinjene til Blogger.com sier følgende:

"HATSK INNHOLD: Brukere kan ikke publisere materiale som fremmer hat mot grupper på bakgrunn av rase eller etnisk opprinnelse, religion, uførhet, kjønn, alder, veteranstatus og seksuell legning/kjønnsidentitet."

Jo, de kan hindre deg hvis de vil.

Anonym sa...

Er ikke noe galt i å brenne ei bok, det er tross alt budskapet, og ikke boka som er "hellig".

Som kristen ville jeg kalt noen som brant bibelen respektløse. Men ville ikke tatt det personlig. Er ingen som blir skadet.

Anonym sa...

Som muslim så sier jeg at brenn koranen, hvis man trur man oppnår noe. JEg personlig har andre ting som proviserer meg.
Dette er bare ett nytt forsøk på skape hat.Lykke til med brenningen, jeg skal komme med mine halal pølser ¨å grille over.

Anonym sa...

Si: «Dere vantro! قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ
1
2 Ikke kommer jeg til å tilbe det dere tilber, لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ
2
3 og ikke kommer dere til å tilbe det jeg tilber. وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
3
4 Ikke tilber jeg det som dere tilber. وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ
4
5 Ikke tilber dere det jeg tilber. وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
5
6 Dere har deres religion, og jeg har min!»

Anonym sa...

Norgespatriotene kan jo starte med å brenne seg selv.

Anonym sa...

Koranen bør brennes.Muslimene bør provoseres og konfronteres.

 
Twinglybitch © Twinglybitch 2009 Ã�urea R.C.